| Nieuws
Landal GreenParks opnieuw meest duurzame merk vakantieparkenaanbieders van Nederland
In de jaarlijkse Sustainable Brand Index is Landal GreenParks verkozen tot Top Industrie Leider in de categorie Vakantieparken. De vakantieaanbieder is daarmee voor de zesde keer uitgeroepen tot het meest duurzame merk vakantieparken.
De Sustainable Brand Index is het grootste onafhankelijke merkenonderzoek over duurzaamheid in Europa. Het onderzoek wordt sinds 2011 jaarlijks uitgevoerd. In het onderzoek van 2023 werden in een nationaal representatieve steekproef tussen december 2022 en februari 2023 12.000 Nederlandse consumenten ondervraagd in de leeftijd van 16-75 jaar. In totaal werden 210 merken in 22 sectoren beoordeeld op hun gepercipieerde prestaties ten aanzien van de 17 wereldwijde duurzaamheidsdoelstellingen.
Tony Chocolonely werd dit jaar uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland. Andere industrieleiders zijn o.a.: Greenchoice (energie), ANWB (mobiliteit), IKEA (retail), Lidl (supermarkten), Tesla (automotive), Triodos (banken), Spa (dranken) en Bol.com (e-commerce).
Ambitieus duurzaamheidsprogramma
Een ambitieus duurzaamheidsprogramma brengt Landal GreenParks elk jaar dichter bij het doel om klimaatneutraal te zijn. De vakantieaanbieder investeert in groene initiatieven, projecten en partnerschappen en ondersteunt de biodiversiteit van de natuur en de directe omgeving van de vakantieparken. Daarnaast richt Landal GreenParks zich op de verduurzaming van energie op de parken, duurzaam bouwen en op een actief hergebruik- en afvalreductiebeleid.
Voor meer informatie over de activiteiten van Landal GreenParks op het gebied van duurzaamheid kijk op www.landal.nl/duurzaamheid.